Menu
The Public Image is Rotten
Uruguay, Brasil · 2017 · Color, B&N · 80’

Después de la desintegración de los Sex Pistols, John Lydon alias Johnny Rotten, formó Public Image Ltd (PiL), su revolucionario grupo que ha vivido 15 veces más que su primera banda. Él ha luchado para mantener el grupo desde entonces. Lidiando con cambios de personal y estilísticos, luchando para reinventar constantemente nuevas formas de acercarse a la música, al tiempo que se adhiere a ideales radicales de integridad artística. John Lydon no sólo ha redefinido la música, sino también el verdadero significado de la originalidad.

After the breakup of the Sex Pistols, John Lydon (a.k.a. Johnny Rotten), formed Public Image Ltd (PiL)– his groundbreaking band which has lived on nearly 15 times as long as his first one. He has struggled to keep the band alive ever since, through personnel and stylistic changes, fighting to constantly reinvent new ways of approaching music, while adhering to radical ideals of artistic integrity. John Lydon has not only redefined music, but also the true meaning of originality.

Dirección · Director
Tabbert Fiiller
Guión · Screenplay
Phaedon Papadopoulos, Tabbert Fiiller,
Hunter Gray, Tyler Brodie
Fotografía · Cinematography
Yamit Shimonovitz
Música · Music
Dave Wilder
Sonido · Sound
Gabriel Reyna
Edición · Editor
Eric Pritchard
Productor · Producer
Hunter Gray
Intérpretes · Cast
John Lydon, John Rambo Stevens, Martin Atkins,
Lu Edmonds, Scott Firth, Bruce Smith, Thurston Moore, Flea, Don Letts, Vivien Goldman, Jah Wobble
Contacto · Contact
Verisimilitude
Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.

 
the Public Image is Rotten dir
Tabbert Fiiller

Creció patinando en las calles de la cuidad de México y fue bajista del mítico grupo Max Singer Z. Como director de fotografía, destila los elementos de las historias que filma hasta llegar a su esencia. Conmovido por la música de PiL, Tabbert brincó ante la oportunidad de debutar como director con el documental, The Public Image is Rotten.

Tabbert Fiiller grew up skateboarding in the streets of Mexico City and was the bassist in the band Max Singer Z. As a cinematographer he has distilled the elements of the stories he shoots down to their essence. Deeply moved by the music of PiL, Tabbert jumped at the chance to make his directorial debut, The Public Image is Rotten.

Facebook Twitter Google+ Pinterest